Werkgeluk

Aandacht voor werkgeluk levert organisaties en medewerkers veel op. Gelukkige medewerkers zorgen voor gelukkige klanten. Gelukkig werken houdt niet in dat je altijd blij bent op je werk of alleen maar leuke dingen doet. Het gaat over een goede balans tussen positieve en negatieve belevenissen.

49,9% van de Nederlanders vindt zijn/haar werk de moeite waard. Van hen is 71% gelukkig in het werk. Van de mensen die hun werk niet de moeite waard vinden, is slechts 11,2% gelukkig in het werk. (Bron: Insights Benelux)

Wil je als organisatie het werkgeluk onder je medewerkers vergroten, dan zijn organisatie en medewerkers beiden aan zet. Het is echt tweerichtingsverkeer.

Het is belangrijk om allereerst inzicht te krijgen in de mate waarin je medewerkers gelukkig zijn. Bewuste Zaken werkt met vier werkgelukfactoren: Voldoening, Verbinding, Vrijheid en Vertrouwen.

Werkwijze
Aan de hand van korte scans duiken we samen dieper in elk van de werkgelukfactoren. Hierdoor worden de aandachtspunten zichtbaar. Bewuste Zaken helpt je graag bij het centraal stellen van werkgeluk binnen je organisatie. Dat gaat van advies over bewustwording en gedragsverandering, naar het schrijven van een plan van aanpak tot de concrete inzet van workshops of tools.

Scans

Wil je duurzaam bouwen aan het werkgeluk van je medewerkers, maar weet je niet precies waar je moet beginnen? Vanuit de vier
werkgelukfactoren van Bewuste Zaken krijg je inzicht in de verbeterpunten

Workshops

Bewuste Zaken heeft verschillende workshops over werkgeluk ontwikkeld. Samen met je medewerkers zet je de eerste stappen in bewustwording en ga je samen met medewerkers aan de slag met hun werkgeluk.

Tools

Concrete tools helpen om het gesprek aan te gaan over werkgeluk. Vanuit onze ervaring met gedragsveranderingen hebben we standaardtools ontwikkeld, die we ook op maat kunnen maken voor je organisatie.

Meer informatie?

Neem contact met ons op voor een verkennend gesprek en we vertellen je wat Bewuste Zaken voor jouw organisatie kan betekenen.

06 8270 0983

Marcha toont zich deskundig in haar vak met ruimte voor inbreng van alle betrokkenen. Ik heb haar ervaren als een professionele gesprekspartner. Ik vond het fijn dat ze zowel conceptueel kan denken als praktisch waar nodig ‘gewoon snel oplost’.

Lidia Schwab, directeur HRM SintLucas

Bewuste Zaken heeft het fundament voor de kernwaarden van SintLucas neergezet. Kernwaarden vormen de kern van de organisatiecultuur. Een positieve organisatiecultuur draagt bij aan meer werkplezier en werkgeluk! En dat is precies waar Marcha voor staat!

Marion Henckens, manager marketing & communicatie SintLucas

Marcha is een echte verbinder. Ze levert hoogwaardige kwaliteit, is flexibel en resultaatgericht, maar zeker zo belangrijk: plezierig om mee samen te werken! Ze mag zich zeker een professional in verandercommunicatie noemen.

Pieter Swinkels, directeur Swinkels Family Brewers